CATATAN SEBELUM INI

PENGIKUT SETIA

Tuesday, May 26, 2009

Annuar Musa Makin Bingung


KUALA LUMPUR - Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa mengakui beliau kini serba salah berikutan keputusan Persatuan Bola sepak Malaysia (FAM) mengekalkan penggantungan Stadium Sultan Muhammed IV sebagai gelanggang sendiri sehingga tamat musim ini.

"Keadaan ini membuatkan saya berada di dalam keadaan serba salah dengan apa yang perlu dilakukannya tetapi saya akan berjumpa dengan semua pihak seperti pemain-pemain, pengurusan pasukan dan kelab penyokong bagi berbincang.

"Namun keputusan akhir mengenai tindakan seterusnya hanya akan diketahui pada mesyuarat Majlis KAFA yang akan diadakan pada Rabu ini," katanya ketika ditemui pemberita di Stadium Bola Sepak Kuala Lumpur, Cheras kelmarin.

Beliau sebelum ini dilaporkan berkata, antara pilihan yang mungkin terpaksa dibuat oleh KAFA adalah menarik diri daripada meneruskan baki perlawanan Liga Super.

Ini berikutan keputusan FAM yang mengekalkan hukuman penggantungan stadium itu sejak 9 April lepas kerana insiden rusuhan penyokong walaupun KAFA telah merayu sekali gus terpaksa menanggung kerugian RM30,000 setiap perlawanan yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Malah ketika ditanya mengenai cadangan sesetengah pihak untuk mengajukan masalah itu terus kepada Presiden FAM, Sultan Ahmad Shah, Annuar berkata, adakah itu sistem yang diamalkan setiap kali masalah timbul.

"Apa yang saya tahu, kita perlu mengikut sistem yang telah ditetapkan. Jadi mengikut peraturan jika sesuatu hukuman dikenakan adalah dibenarkan membuat rayuan," katanya.

Mengenai kekalahan kali kelima berturut-turut Kelantan dalam saingan Liga Super, Annuar berkata perkara itu telah diduga.

"Kita terpaksa melakukan perjalanan jauh yang memenatkan, kadang-kadang latihan tidak dapat dibuat malah terpaksa berbelanja untuk penginapan dan sebagainya," katanya.

Annuar berkata, beliau yakin jika dibenarkan kembali bermain di Stadium Sultan Muhammed IV, pemain-pemain Kelantan akan kembali bangkit dan bersemangat di hadapan penyokong tempatan.
Episod kekalahan naib juara Piala FA 2009 itu pada aksi Liga Super bermula awal bulan ini apabila tewas kepada Negeri Sembilan (2-0), Johor FC (2-1), Perlis (2-0), Perlis (2-1) dan KL Plus 2-1.

0 comments:

Post a Comment

JOM DERMA

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
redkijang © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute