CATATAN SEBELUM INI

PENGIKUT SETIA

Sunday, June 28, 2009

Seri Tanpa Gol Bagi Pasukan Teratas, Kemenangan Besar Untuk Kelantan

KUALA LUMPUR, 27 Jun (Bernama) -- Perlawanan antara dua pasukan gergasi dalam Liga Super, Selangor dan Perlis berkesudahan dengan seri tanpa gol tetapi lawan terdekatnya Kelantan berjaya menewaskan Perak.

Di Stadium Kangar, Perlis menjadi tuan rumah kepada pendahulu liga Selangor.

Singa Utara itu, walaupun mempunyai kelebihan bermain di tempat sendiri dan mempunyai peluang keemasan, gagal mendapatkan sebarang gol oleh Selangor.

Dengan memperoleh masing-masing satu mata, Selangor masih lagi mendahului kedudukan dengan 48 mata sementara Perlis kekal di tempat kedua dengan 46 mata.

Bagaimanapun di Stadium Sultan Mohamad IV, Kota Bharu, Kelantan menewaskan Perak 4-0.

Penyerang kebangsaan Indra Putra Mahayuddin menjadi wira apabila beliau memperoleh tiga kemenangan berturut-turut dengan mendapat gol pada minit ke-34 diikuti dengan masing-masing satu gol pada minit ke-52 dan ke-74.

Gol lain diperoleh oleh Mohd Nor Farham pada minit ke-68.

Dengan kemenangan itu, Kelantan yang memungut 40 mata, merapatkan jurang pungutan mata antara mereka dan pasukan-pasukan teratas.

Selain Kelantan yang bergembira kemenangan, Terengganu dan Johor FC juga memperoleh kemenangan dengan menewaskan lawan masing-masing.

Di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Seremban, Terengganu menewaskan pasukan paling bawah Polis 4-1 sementara Johor FC menumpaskan Negeri Sembilan 3-0 di Stadium JCORP, Pasir Gudang, Johor Baharu.

-- BERNAMA



JOM BUAT DUIT...

0 comments:

Post a Comment

JOM DERMA

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
redkijang © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute