CATATAN SEBELUM INI

PENGIKUT SETIA

Saturday, July 17, 2010

KUALA LUMPUR LWN KELANTAN (JOM PAKAT GI RAMAI2 STADIUM CHERAS MALAM INI)


PERLAWANAN MALAM INI

17-07-2010 08:30

KL Plus vs Kedah

Pahang vs Perlis

Selangor vs Pulau Pinang

Terengganu vs Johor

Negeri Sembilan vs Perak

Johor FC vs T.Team

Kuala Lumpur vs Kelantan



PREVIEW: KUALA LUMPUR MLN KELANTAN


Menewaskan Negeri Sembilan dan seri di Shah Alam melawan Selangor, bukan satu tugas sukar Sang Kijang untuk menjinakkan skuad Ibu Kota sementelah lawan masih lagi menampilkan aksi sederhana apabila melawan pasukan atasan.


Razip Ismail, ketua jurulatih Kuala Lumpur pasti sedang merencana pelbagai strategi untuk membenam cabaran Red Warriors kerana dendam ditundukkan di Kota Bharu beberapa bulan lalu masih tidak terbalas.


Pada perlawanan pertama di Kota Bharu, Kelantan menang mudah 3-0 membelasah Kuala Lumpur namun pertemuan malam esok bukan satu tugas mudah kepada Sathianathan kerana lawan pasti bermain berhati-hati di hadapan penyokong mereka untuk sekurang-kurangnya satu mata dapat digenggam di akhir perlawanan.


Kuala Lumpur dibarisi skuad muda dan kurang pengalaman tetapi jangan dipandang mudah kerana beberapa pasukan ternama sudah dikejutkan mereka terutamanya ketika menundukkan Perlis, Negeri Sembilan dan Johor Fc.


Tiada yang istimewanya pada skuad Kuala Lumpur kecuali dibarisi beberapa nama terkenal seperti Ramezey Che Rose, Azlan Zainal, Azidan Razudin, S. Sivaraj serta Norazlan Razali, bekas penjaga gol utama Johor Pasir Gudang.


Yang lain-lain merupakan pemain yang baru direkrut untuk menghadapi Liga Super setelah dinaikkan pangkat secara mengejut ke saingan tertinggi bola sepak Malaysia.


Dari segi pencapaian, Kuala Lumpur maju setapak melebihi Kelantan namun rekod lama tidak menjadi sandaran dalam pemburuan tiga mata dalam perlawanan nanti.


Paling utama, konsentrasi serta fokus yang perlu dititipkan kepada pemain agar menampilkan aksi kemas dan mengancam lawan seterusnya hadir selaku wira memungut mata semaksimum mungkin.


Melihat pada perlawanan terdahulu, posisi utama penjaga gol Kelantan akan terus diterajui Khairul Fahmi Che Mat. Penjaga gol muda yang mula mendapat tempat dihati peminat apabila melakukan banyak aksi menyelamat menarik dalam kebanyakan perlawanan liga. Diharapkan Khairul Fahmi terus fokus untuk mengawal kubu Sang Kijang dari dibolosi lawan.


Andai pertemuan dengan Selangor menjadi ukuran, serasanya posisi pertahanan tiada perubahan ketara setelah kelihatan Azizi Mat Ros memberikan persembahan menarik serta kemas untuk membimbing S. Subramaniam, Farisham Ismail dan Daudsu Jamaludin untuk mengawal kawasan mereka dari dicerobohi.


Mereka berempat kelihatan tenang tetapi keras untuk menghadang pemain Selangor tempoh hari dan malam ini, kudrat mereka sekali lagi ditagih untuk membantu Khairul Fahmi mengawal pintu gol Kelantan.


Barisan tengah Kelantan pula cukup mantap dan tersusun apabila mampu melancarkan serangan ke kubu pasukan lawan sejak akhir-akhir ini. Malah, jaringan gol ketika menentang Negeri Sembilan dan Selangor dijana melalui bantuan pemain sayap.


Justeru itu, kapten pasukan Kelantan, Indra Putra Mahayudin terus diberi tanggungjawab untuk memimpin Norfarhan, Shakir Shaari dan Badri Radzi mencipta gerakan gol kepada penyerang selain menjaringkan gol jika mendapat peluang yang terhidang.


Jentera serangan Kelantan pula dilihat tumpul selepas cuti rehat yang panjang malah berdepan dengan masalah kecederaan berulang. Tetapi situasi ini tidak membimbangkan sangat kerana Red Warriors mempunyai beberapa penyerang yang boleh diharapkan untuk menjaringkan gol.


Andai kehilangan Norshahrul Idlan, B. Sathianathan tidak mempunyai masalah kerana Akmal Rizal, Hairudin, Nidzad Ayub dan Ramzul masih ada untuk mengantikan pemain ini seterusnya digandingkan bersama dengan S. Chanturu.


Namun persoalan kini, mampukah penyerang gantian memberi impak dalam perlawanan menentang Kuala Lumpur.


Begitu juga posisi tengah, andai berlaku masalah, ada pemain simpanan yang boleh diharapkan untuk masuk menggalas tugas membantu. Khairan Eroza, Zulyusri dan Wan Zaman bukan nama asing malah masih boleh diharapkan untuk diletakkan di dalam pasukan.


Yang membimbangkan ialah posisi pertahanan, jika berlaku masalah kepada pemain utama, hanya Rizal Fahmi dan Zairul Fitree yang boleh diharapkan. Selain mereka, semuanya pemain yang dinaikkan dari skuad simpanan dan Sathianathan tentu tidak mengambil risiko untuk menurunkan pemain ini dalam perlawanan yang boleh dikatakan penting.


Perlu dititik berat pengurusan Kelantan malam nanti kepada pemain kesebelasan utama ialah memberikan aksi terbaik mereka dan jangan memandang remeh kepada pasukan lawan yang kurang ternama.


Rekod telah menceritakan bahawa pasukan yang terlalu memandang rendah keupayaan lawan akan dimalukan dan ditewaskan.


Tempoh 90 minit perlu digunakan dengan sebaik mungkin. Tampilkan bola sepak sebenar setaraf dengan nama yang sudah gah di persada bola sepak tanah air.


Gomo Kelate Gomo


Datang Untuk Menyokong Bukan Untuk Menghukum.

Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate Gomo


Sumber daripada: THEREDWARRIORS






MASIH ADAKAH LAGI HARAPAN JUARA?

Menjelang pertemuan menentang Kuala Lumpur pada malam esok, skuad The Red Warriors masih menaruh harapan dapat mengutip 3 mata supaya terus menghimpit rapat Selangor dan terus menjarakkan mata dengan Terengganu yang semakin mengganas.


Sungguhpun Sabtu lepas peluang impian menjadi juara hampir ranap, dengan 4 baki perlawanan lagi skuad dan penyokong Kelantan masih lagi berharap sesuatu keajaiban bakal berlaku agar perlawanan terakhir liga Super menentang T-Team di Kota Bharu menjadi medan penganugerahan bersejarah buat pertama kali dalam sejarah liga super Kelantan dinobatkan sebagai juara. Namun sekiranya berlaku sebaliknya skuad dan penyokong Kelantan terpaksa akur sekadar Naib Juara liga super 2010 tetapi seluruh peminat bolasepak Malaysia sudah mengiktiraf Kelantan sudah berjaya menjadi juara dari sudut kehadiran penyokong, kekebalan benteng pertahanan, jumlah kekalahan paling sedikit, medium media yang hebat dibantu portal rasmi dan radio rasmi, penjualan produk KAFA, The Red Warriors Station dan sebagainya adalah rentetan kejayaan yang sudah pasti milik semua rakyat kelantan malah Kelantan selaku naib juara Piala Malaysia dan Piala FA lebih menyerlah dari juara tahun lepas Negeri Sembilan serta selesa menidakkan kemenangan buat Selangor bagi 2 perlawanan liga super.


Perlawanan menentang Kuala Lumpur dijangka sengit dan akan dilimpahi lautan merah putih yang akan mewarnai warna pudar stadium Cheras kembali ceria dengan kunjungan ramai peminat The Red Warriors. Kerahan kelab-kelab penyokong di ruang siber dan melalui sms dilihat rancak mengatur konvoi untuk menyerang ibukota beramai-ramai. Himpunan dan semangat penyokong masih lagi kukuh dan yakin skuad kesayangan mereka akan meratah Kuala Lumpur dengan mudah. Namun Kelantan perlu lebih berhati-hati dengan prestasi Kuala Lumpur yang tidak menentu dan mungkin akan berbisa di gelanggang sendiri.


Kecederaan Norshahrul Idlan Talaha dan Mohd Badhri selaku penggempur utama masih meresahkan ketua jurulatih B. Sathiananthan, yang mungkin terpaksa menukarkan strategi menurunkan Hairuddin, Khairan Eroza dan Akmal Rizal untuk perlawanan ini. Ramai penyokong Kelantan berharap kombinasi Hairuddin dan Akmal Rizal ini terus menyerlah pada malam esok.


Presiden KAFA Tan Sri Annuar yang sedang sibuk memastikan Majlis Mesra The Red Warriors bersama media dan Perlancaran bukunya "Menuju Puncak" di ibukota ahad ini berjalan lancar ketika diajukan soalan mengenai perlawanan malam esok dengan yakin menyatakan skuad kesayangannya akan membawa pulang 3 mata penuh dan akan terus mengejar rapat Selangor walaupun sedikit terkilan sekadar seri di Shah Alam sabtu lepas. Beliau juga menyeru seluruh peminat bolasepak Kelantan turun memenuhi stadium Cheras dan 3 lagi baki perlawanan selepas ini. Beliau sangat menghargai dan mengalu-alukan sokongan kelab-kelab penyokong yang sentiasa mengadakan konvoi ke perlawanan Kelantan. Ketika ditanya berkenaan majlis ahad ini pula, beliau menjelaskan majlis ini hanya untuk 150 tetamu jemputan khas sahaja dan berharap penyokong tidak terkilan kerana ini merupakan majlis KAFA meraikan pihak media berserta wakil-wakil kelab penyokong dan beliau yakin peminat sudah berpuashati dengan program bertemu peminat yang diadakan sebelum ini dan yang terkini akan diadakan Karnival The Red Warriors 23-27 Julai nanti.


Ayuh peminat semua kerah segala bala tentera merahmu......sama-sama kita berkonvoi menyerang ibukota.....sama-sama kita takluk ibukota pula.......pedulikan siaran langsung.....3 mata penuh milik kita esok.....Elakkan provokasi.....jaga imej Kelantan..........Gomo Kelate Gomo


Barisan Kemungkinan Kelantan yang bakal menentang Kuala Lumpur

Kelantan: B. Sathianathan.


Khairul Fahmi (Gk), S. Subramaniam, Rizal Fahmi Rosid, Farisham Ismail, Daudsu Jamaludin, Indra Putra (c), Badri Radzi (Khairan Eroza), Shakir Shaari, Norfarhan Mohamed, Akmal Rizal (Norshahrul Idlan) dan S. Chanturu (Hairudin Omar).


Sokong Bia Bijok , Napok Bijok , Betindok Bijok , Main Bijok , Bijok Sokmo...... Gomo Kelate Gomo


Sumber daripada: THEREDWARRIORS



KLIK DI SINI UNTUK PERGI KE BLOG PENGIKUT REDKIJANG:

Kelantan Bloggers

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

JOM DERMA

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
redkijang © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute