CATATAN SEBELUM INI

PENGIKUT SETIA

Sunday, March 29, 2009

Malam Terakhir Kejohanan Tomoi Antarabangsa Kelantan: Piala Menteri Besar Kelantan


klik gambar untuk besarkan

Kota Bharu, 29 Mac: Hari kedua TM-WMC Kejohanan Tomoi Antarabangsa Kelantan, Piala Menteri Besar, menyaksikan Bedu dinobatkan sebagai juara. Beliau merupakan peninju yang tidak asing lagi bagi peminat-peminat Tomoi Malaysia. Beliau yang mewakili Kedah merupakan seorang juara 5 wilayah Selatan Thailand 2001-2002, pernah bertarung dalam 70 perlawanan dengan memenangi 48 daripadanya dan seri dalam 3 perlawanan.

Malam yang bertuah bagi Bedu kerana berjaya menundukkan Wadi Sri Payong yang mewakili Kelantan yang merupakan Juara MFK dan pernah menang sebanyak 40 daripada 42 perlawanan dengan seri dua perlawanan. Sedikit kekecohan berlaku apabila pengurus Wadi Sri Payong tidak berpuas hati dengan keputusan yang dibuat oleh pengadil perlawanan. Namun keadaan berjaya dikawal oleh penganjur.

Malam ini merupakan malam terakhir kejohanan dimana peninju-peninju akan merebut Piala Menteri Besar Kelantan. Antara peninju-peninju ternama yang akan berentap malam ini adalah Abbas Ahmadi, Mamat Lintar, Akhbar Hanafi dan ramai lagi. Semua dijemput beramai-ramai datang ke Stadium Mohammad Ke-IV pada malam ini bagi menyaksikan perlawanan yang pasti mendebarkan.

0 comments:

Post a Comment

JOM DERMA

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
redkijang © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute