CATATAN SEBELUM INI

PENGIKUT SETIA

Monday, March 23, 2009

Lagi Amukan Red Warrior

Norfarhan Mohamad menjaringkan 2 gol dalam perlawanan semalam

KOTA BHARU- Kelantan meneruskan tekanan ke atas pendahulu Liga Super Selangor apabila menjadikan Pasukan Harimau Kumbang sebagai mangsa amukan terbaru mereka selepas mencatat kemenangan besar 4-1 di Stadium Sultan Muhammad Ke IV Malam tadi.

Turun tanpa tonggak utamanya Zaiful Fitree, yang mengalami penggantungan Kelantan tampak bernafsu besar apabila bermain secara menyerang sebaik sahaja wisel dibunyikan oleh Rosdi Shahrul.
Di bantu dengan sorakkan hampir 18 ribu peminat setia, pasukan tuan rumah tidak menunggu lama untuk berada dihadapan. Bekas tonggak pasukan kebangsaan Norfarhan Mohamad meledak dengan jaringan pertama tuan rumah apabila bijak menyudahkan hantaran rakan sepasukan Ramzul Zahini Adnan, untuk meletakkan Kelantan mendahului dengan jaringan 1-0 pada minit ke-23.

Tersentak dengan jaringan awal tuan rumah, pasukan Harimau Kumbang melalukan gerak-gerak menarik, namun nafikan oleh ketangkasan dan kecemerlangan Mohd Halim Napi. di gawang gol Kelantan Penyerang muda yang sedang meningkat naik Ramzul Zahini Adenan, kembali menceriakan peminat setia The Red Worrios, apabila menaduk masuk bola hasil sepakan percuma Kapten Pasukan Mohd Badri di minit ke-36 untuk meletakkan Kelantan selesa mendahului dengan jaringan 2-0.

Separuh masa pertama menyaksikan kedudukan kekal memihak kepada pasukan tuan rumah dengan jaringan 2-0.

Aksi babak kedua menyaksikan red Worrios menguasai sepenuhnya permainan dan hasilnya pada minit ke-56 Nor Farhan sekali membuktikan ketajaman penyudah apabila menggegarkan jaring gol Pulau Pinang dengan jaringan kedua peribadinya.

Kapten Pasukan Kelantan Mohd Badri Radzhi melengkapkan malam gemilang Kelantan apabila menjaringkan gol ke-4 perlawanan di minit ke 65, untuk meletakkan Kelantan selesa dihadapan dengan kelebihan 4-0.

Selesa dengan jaringan tersebut, Kelantan muda memperlahankan tempo permainan, hasrat penyokong Kelantan untuk melihat Halim Napi kebal di benteng terakhir Kelantan berkecai, apabila Mohd Norhaslan menghukum kesilapan yang dilakukan oleh Sarudy Aziz untuk memberikan gol saguhati buat pasukanya di minit-minit akhir perlawanan.

Dengan kemenangan tersebut, Kelantan meneruskan tekanan keatas pendahulu Liga Super, Selangor yang hanya dibezakan dengan jaringan gol sahaj

0 comments:

Post a Comment

JOM DERMA

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
redkijang © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute