CATATAN SEBELUM INI

PENGIKUT SETIA

Monday, February 1, 2010

KELANTAN YAKIN TERUSKAN CABARAN



KOTA BHARU - Kemenangan ke atas pasukan Pulau Pinang dalam saingan Liga Super di sini kelmarin menjadikan Kelantan lebih berkeyakinan meneruskan cabaran.


Jurulatih The Red Warriors, B.Sathianathan bagaimanapun mengakui anak buahnya bermain dalam keadaan penuh tekanan apabila gagal meraih kemenangan ketika bertandang ke Perak 23 Januari lalu.


Sathia berkata, Kelantan menguasai kedua-dua perlawanan menentang Perak dan Pulau Pinang, bagaimanapun peluang hanya dapat dimanfaatkan di hadapan penyokong sendiri.


”Pemain kita lebih berkeyakinan selepas dapat menyamakan kedudukan dan akhirnya dengan serangan yang kemas kita dapat mengatasi pasukan pelawat.


”Saya percaya pemain yang ada dapat menunjukkan prestasi sebenar apabila bermain dalam keadaan tidak tertekan,” katanya ketika diminta mengulas kejayaan Kelantan mengatasi Pulau Pinang 3-1.


Sathia berpuas hati dengan pergerakan anak buahnya serta berharap persefahaman dapat ditingkatkan lagi dalam perlawanan akan datang.


Penyokong Kelantan katanya, perlu bertenang dan meneruskan sokongan kepada pasukan kesayangan mereka serta memahami bagi membentuk persefahaman, ia mengambil masa.


”Walaupun kita dikatakan ramai pemain bertaraf bintang, namun mereka (penyokong) perlu memberi masa untuk kami membentuk pasukan mantap,” katanya.


Ketika ditanya mengenai tindakannya yang memasukkan penjaga gol, Syed Adney Syed Hussain bagi menggantikan Halim Napi pada babak kedua, beliau berkata, tindakan itu dibuat selepas Halim mengadu mengalami kecederaan pada waktu rehat.


”Mujurlah kita ada Syed Adney yang beraksi dengan begitu tenang walaupun dia dicemuh kerana melakukan kesilapan yang menyebabkan kita tewas kepada Kedah.


”Apa yang penting ialah kita perlu bermain dengan penuh semangat, akan tiba masanya nanti kita menunjukkan prestasi baik,” katanya.


Kelantan menang hasil hatrick Norsharul Talaha dalam perlawanan menarik di Stadium Sultan Mohamed Ke IV kelmarin menyemarakkan semangat pemain Kelantan untuk terus menang di kubu sendiri serta menamatkan badi seri di gelanggang lawan.

Sumber daripada; Sinar Harian


KAFA TIDAK AKAN TUNDUK


ANNUAR mempertahankan pendirian KAFA untuk tidak tunduk dengan ancaman pihak-pihak tertentu yang berniat mahu memusnahkan skuad Kelantan

PERSATUAN Bola Sepak Kelantan (KAFA) tidak akan tunduk dengan sebarang tekanan untuk memecat jurulatih ataupun pemain mereka berikutan prestasi kurang konsisten yang dipamerkan.

Presidennya, Tan Sri Annuar Musa berkata, proses menukar ganti jurulatih atau pemain bukan semudah yang disangka dan sasaran masih jauh untuk menilai prestasi keseluruhan pasukan.


Menurutnya, The Red Warriors kini masih berada di landasan yang baik dalam memburu kejuaraan kerana mereka hanya dipisahkan empat mata dengan pendahulu liga.


"Bola sepak adalah suatu yang dinamik dan kita mempunyai sasaran. KAFA tidak akan bertindak mengikut tekanan, buang orang itu dan ini.


"Dalam bola sepak, satu campur satu campur satu adakalanya tidak menjadi tiga. Walaupun kita mempunyai ramai pemain bintang tidak semestinya kita satu pasukan yang kuat kerana dalam bola sepak keputusan adalah di luar jangkaan," katanya ketika ditemui semalam.


Tambahnya, pasukan Kelantan akan kekal sebagai sebuah pasukan dan penilaian akan dibuat selepas kita sampai kepada benchmark yang ditetapkan.


Jelasnya, KAFA tidak akan tunduk dengan 'suara-suara' yang hanya mahu melepaskan perasaan dan mereka-mereka yang tidak tahu masalah yang dialami oleh pihak persatuan dan pasukan.


"Saya fikir kita belum mempamerkan aksi terbaik dan setakat ini pengurusan berpuas hati selepas tujuh perlawanan dengan tiga kemenangan, tiga seri dan satu kalah," ujarnya.


Dalam pada itu, Annuar turut menyarankan agar semua pihak termasuk kelab penyokong dan bloggers berfungsi dan menjalankan peranan dengan satu matlamat


Katanya, pihak-pihak ini mesti ada satu matlamat yang sama dan tidak boleh bertindak secara berasingan bagi menjamin kelangsungan masa depan bola sepak Kelantan.

sumber daripada; Kosmo

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

JOM DERMA

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
redkijang © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute