CATATAN SEBELUM INI

PENGIKUT SETIA

Tuesday, January 19, 2010

Buktikan kemampuan - Sathianathan


Buktikan kemampuan - Sathianathan

Itu tuntutan jurulatih Kelantan, B. Sathianathan (gambar) yang mahu anak- anak buahnya sama ada yang berstatus bintang atau tidak mempamerkan aksi sebenar.


Menurutnya, pemain tidak boleh leka ketika semua pasukan lain kini bercita-cita untuk mengaibkan Kelantan yang dilabel sebagai pasukan pilihan musim ini.


"Tidak ada cara lain, kita kena kerja kuat. Mereka (pasukan lain) akan bagi seratus peratus komitmen ketika berdepan kita, jadi kita kena beri lebih daripada itu.


"Aksi menentang Kedah malam esok (malam ini) bukan tugas mudah, mereka tewas dua kali dan datang ke sini pastinya untuk memperbaiki rekod. Kita kena bersedia," katanya di Kota Bharu semalam.


Tambahnya, Kedah memiliki ramai pemain muda yang berkaliber dan mampu mencipta kejutan.


Pertemuan dengan Kelantan malam ini adalah medan terbaik untuk mereka menebus dua kekalahan lalu.


Katanya, selepas tiga perlawanan, beliau tetap berpuas hati dengan prestasi pemainnya walaupun hanya mencipta satu kemenangan dan dua keputusan seri.


"Pertemuan dengan Kedah di Kota Bharu adalah satu peluang yang tidak seha- rusnya dilepaskan oleh pemain dan saya percaya mereka akan berjuang untuk memenangi perlawanan tersebut.


"Saya gembira dengan aksi barisan pertahanan tetapi kita kena bekerja di baha- gian serangan. Mereka perlu lebih agresif dan bijak menyudahkan peluang yang terhidang," ujarnya.


Mengulas mengenai prestasi yang kurang konsisten pemainnya selepas tiga perlawanan, Sathia memberitahu: "Situasi yang sama berlaku kepada Chelsea pada awal musim, namun akhirnya mereka menemui rentak dan keserasian, sekali gus menerajui liga.


"Selagi mereka (pemain) bermain dengan baik, ikut perancangan dan mencipta peluang itu merupakan suatu yang positif. Apa yang saya lihat bukan sahaja barisan serangan, semua pemain cuba menjaringkan gol, ia sudah tentu suatu yang baik," jelasnya.


Sambil itu Sathia turut membayangkan bahawa tiada rombakan akan berlaku dalam kesebelasan utamanya pada pertemuan dengan Kedah dan dia bakal menurunkan kesebelasan yang sama ketika bertemu Perlis tempoh hari.


lagi berita pasal bola kelantan (link)

0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

JOM DERMA

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
redkijang © 2008. Design by :Yanku Templates Sponsored by: Tutorial87 Commentcute